Antifeministky: Nedávajte si v aute pásy (alebo načo sa obmedzovať)?

streda 18. novembra 2009

Nedávajte si v aute pásy (alebo načo sa obmedzovať)?

Tak a máme tu článok o tom, prečo sa musia v aute dávať pásy.

Hneď prvý odstavec ma pobavil. Nejaká žena tu píše, že stále keď si nasadí pás, tlačí ju na jej prsiach. No asi slečna, alebo pani múdra nezistila, že tieto technologické "novinky" sa dajú nastaviť tak, aby mal pasažier dostatočný komfort. A u väčšiny nových (a dokonca aj tých starších) áut sú pásy nastaviteľné podľa dĺžky a aj podľa výšky šoféra a spolujazdca. Na zadných sedadlách to asi ešte nie je, ale čo nie je, môže byť!

Ďalej píše o tom, že sa rozhodla nedávať si pásy, a že to má svoje výhody. A to také, že ju nebude bolieť jej prso a neohrozí svoje zdravie. Ale to nie je všetko. Je tu aj taká myšlienka, že keď má dôjsť k zrážke dvoch automobilov, a ona sedí v jednom z nich, nemôže nič robiť, alebo sa tomu vyhnúť, lebo je uviazaná pásom v aute. Vraj jediné čo môže urobiť, je zavrieť oči, aby sa jej do nich nedostalo sklo a čakať na zrážku. A aj keď "dupne" na brzdu ako to len ide, aj tak sa zrážke nevyhne. No podľa mňa by mala ísť do "školy šmyku", aby tam videla čo sa s autom robí keď dostane šmyk. Je fakt, že niektoré ženy pri takýchto situáciách zazmätkujú. Niektoré keď vidia, že sa idú zraziť s iným vozidlom, radšej si zakryjú oči rukami a začnú na plné hrdlo kričať, namiesto toho, aby pevne držali volant a vyhli sa tomu autu ak by sa dalo. Sú aj také situácie kedy sa nedá. A to už končí zle pre kohokoľvek.

Teraz si vyjasníme druhú stranu karty. Prvá vec ktorú opisuje je nejaká nehoda, kde určitý pán havaroval a začalo mu horieť auto. Keď sa chcel dostať von, nemohol, pretože sa mu zoškvarilo tlačítko na uvoľnenie pásu, a stále keď sa pokúsil uvoľniť pás, odtiahol ruku, lebo ho to pálilo. Jednoducho kvôli pásu sa nemohol dostať z auta a zhorel v ňom. No podľa mňa je to veľmi zriedkavý dej, ale aj to sa môže stať. Druhá a najvtipnejšia vec na celom článku je táto: Keby sedela v aute a nemala by zapnutý pás, a videla by, že sa ide zraziť s nejakým autom, mohla by otvoriť dvere a vyskočiť von. Podľa nej by si zachránila život. Keď sa tak na to pozriem z hľadiska fyziky a "sedliackeho" rozumu, jej riešenie je aplikovateľné pri rýchlosti do 20-30km/h. Pretože keby vyskočila z idúceho auta ktoré ide rýchlejšie, a rúti sa na iné, mohla by si niečo zlomiť, alebo by sa vtedy mohla zabiť. Jednoducho si asi myslela, že je v nejakom akčnom seriály, kde šofér vyskočí v 100 kilometrovej rýchlosti, zachráni sa a nič sa mu nestane. V reálnom živote by sa stalo to, že by vyskočila, zabila by sa a bolo by po srande a múdrostiach. Pri najlepšom by si "len" niečo zlomila a poležala by si v nemocnici dlhé týždne s možnými trvalými následkami.

V tom článku ľudí vyzýva, aby si nedávali pásy. Ale ja naopak vyzývam ľudí, aby si tie pásy DALI. Jednoducho je to tam na to, aby nám to zachránilo život. Keby airbag vyletel pri nehode, a človek by nebol zapnutý pásom, mohlo by mu to veľmi škaredo ublížiť, možno aj zabiť. Pásy jednoducho stále plnia svoju úlohu, aj keď sa stáva všeličo ale to "všeličo" sa môže prihodiť kdekoľvek, nielen v aute. Ja osobne som veľmi vďačný vynálezcovi, ktorý pásy objavil a začal inštalovať do automobilov. Bol som svedkom niekoľkých situácií, kedy pásy zachránili život mne pri havárii, mojej mame, bratovi a rôznymi známim. Keby tie pásy nemali, vyleteli by z auta ako zhnité hrušky, spadli by na asfalt a z hlavy by im pri tom náraze vyleteli rôzne veci, ako napríklad zuby, mozog, oči a ďalšie srandičky. A pokiaľ si niekto myslí, že je to zase jedna z vecí ktoré chlapi vymysleli len aby ženám robili zle, tak sa mýli. Je to pre každého bez rozdielu. Takže ľudia, prosím Vás, dajte si tie pásy keď sadáte do auta. Zachráni vám to život a vašim príbuzným financie za nemocnicu alebo za pohreb. Síce už som počul aj také veci, že sa predávajú použité truhly, ale aj tak je to dosť drahá daň za to, že niekto bude zo seba robiť rebela a bude jazdiť bez pásov. Toť všetko k tejto téme. Zdravím Vás!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára